Ölen Babanın Emekli Maaşı Nasıl Alınır? 2023

Ölen Babanın Emekli Maaşı Nasıl Alınır? 2023

Ölen babanın emekli maaşı nasıl alınır sorusu en sık araştırılan soruların başında yer alıyor. Ülkemizde vefat eden emekli babaların kızları için çeşitli kanunlar geçerlidir.

Bu kanunlar kapsamında vefat eden emekli babanın bekar ya da dul kızı varsa emekli aylığını alma hakkına sahip olurlar.

Bunun için ölen emekli babanın kız çocuklarının 18 yaşından büyük olması gerekiyor. Eğer 18 yaşından küçükse de gerekli şartları taşıması halinde yetim aylığı alabilirler. Başvuru süreci ise şu şekilde ilerliyor;

• Vefat eden babanın emekli aylığının alınabilmesi için bekar ya da dul kızlarının doğrudan Sosyal Güvenlik Müdürlüklerine şahsi olarak başvuruda bulunması gerekiyor.
  • Şahsi başvurularda gerekli şartları taşıyıp taşımadığınız analiz edilir.
  • Sunulan tüm şartları taşıyorsanız da babanızdan kalan emekli aylığını ya da yetim aylığını alma hakkına sahip olursunuz.

Vefat eden babanın emekli aylığını kızlar evlenene kadar alabilirler. Resmi nikah sonrasında bu haklarından men edilirler.

Ölen Babanın Maaşını Kızı Alabilir Mi?

Ölen babanın maaşını kızı alabilir mi sorusuna cevap aranıyor. Vefat eden babanın maaşı varsa eşi ve bekar ya da dul kız çocuklarına ölüm aylığı olarak bağlanır. Kız çocukları resmi nikahla evlenene kadar bu aylıktan faydalanmaya devam eder.

Evlendikten sonra kesilen maaşları yeniden boşanma durumunda tekrar bağlanabilir. Maaşın dağıtım oranı ise şu şekildedir;

• Vefat eden sigortalının eşi yaşıyorsa maaşının %75’ini ölüm aylığı olarak alabilir. (Hak sahibi çocuk yoksa)
  • Vefat eden sigortalının eşi yaşıyorsa sigortalı için hesaplanan net aylığın %50’sini ölüm aylığı olarak alabilir.
  • Vefat eden sigortalının çocukları varsa da maaşının %25’i kız çocuklarına yetim aylığı olarak bağlanır.

Kız çocukları evlilik yapmadıkları sürece ölen babalarının emekli aylığını sorunsuz bir şekilde almaya devam edebilirler.

Vefat Eden Babanın Maaşını Kimler Alabilir?

Vefat eden babanın maaşını kimler alabilir sorusunun yanıtları ölüm aylığı bağlama şartlarında gizlidir.

Bu noktada vefat eden sigortalı bir babanın ölüm aylığında hak sahipleri varsa eşi ve bekar ya da dul kızladır. Ölüm ya da yetim aylığının bağlanması için gerekli şartlar ise şu şekildedir;

• Sigortalı olup aylık gelir almaları halinde ölüm aylığı alamazlar,
  • Ölen sigortalının kızları resmi nikahla evliyse ölüm aylığı hakkından faydalanamazlar,
  • Ölen babanın bekar ya da dul kızlarına ölüm aylığı bağlanması için eğitim ya da yaş şartı aranmıyor.

Bu şartları yerine getiren sigortalının eşi ve kızları ölüm aylığından şartlar dahilinde kolayca faydalanabilirler.

Baba Ölünce Dul Kızı Ne Kadar Maaş Alır?

Baba ölünce dul kızı ne kadar maaş alır sorusu merakla araştırılıyor. Sigortalı babanın vefat etmesi halinde emekli aylığında tek hak sahibi bir kız çocuğu ise maaşının %50’sini alabilir.

Eğer tek değilse anne ve başka kız kardeşler de maaş üzerinde hak sahibiyse kişi başına emekli aylığının %25’i oranında maaş ödemesi hakkı tanınır.

Kendi Emekli Olan Babasının Maaşını Alabilir Mi?

Kendi emekli olan babasının maaşını alabilir mi sorusuna direk hayır olarak yanıt vermek mümkündür. Çünkü vefat eden babanın kızlarına kalan ölüm aylığı maaşlarında aranan ilk şart kızların sigortalı gelir sahibi olmamalarıdır.

Emekli aylığı da sigorta kapsamında verilen bir gelir olduğu için dul ancak emekli kızlar ölen babalarından kalan ölüm aylığı maaşında hak talep edemezler.