3 Yıl Dolmadan Emekli Maaşı Taşıma Yapılır Mı?

3 Yıl Dolmadan Emekli Maaşı Taşıma Yapılır Mı?

3 yıl dolmadan emekli maaşı taşıma yapılır mı, hangi şartlar dahilinde banka değişikliği yapılabilir gibi sorular emekli vatandaşlar tarafından merak ediliyor. Bildiğiniz üzere bazı özel ve kamu bankaları emekli maaşını taşıyan emekli vatandaşlara yüksek oranda nakit promosyon ödemesi yapıyor.

Bu ödemelerin yapılması için emekli maaşınızı ilgili bankaya taşımanız ve gerekli şartları karşılamanız gerekiyor. Genel olarak her banka 3 yıl kalma sözünüze istinaden promosyon ödemesi yapar.

Ancak 3 yılınız dolmadan da banka değişikliği yapabilirsiniz. Tüm vatandaşların 3 yıllık süre zarfında cayma hakkı saklı tutulur.

Banka Promosyonu Bozulur Mu?

Banka promosyonu bozulur mu ya da hangi şartlarda bozulur gibi sorulara cevap aranıyor. Bankalar emekli vatandaşlara maaşlarını ilgili bankaya taşımaları halinde tek seferlik promosyon ödemesi yapıyor. Banka promosyonunun bozulması için sözleşme yaptığınız bankanın dışında bir banka ile çalışmaya başlamanız gerekiyor. Banka emekli aylığı taşıma promosyon için emekli vatandaşlın hakları ise şu şekilde yansıyor;

• Emeklinin maaşına zam geldikten sonra promosyon tutarını zamlı emekli aylığı üzerinden talep etme hakkı vardır,
  • Emeklinin çalıştığı banka zam oranına göre promosyon ödemesi yapmazsa emekli vatandaş banka değişikliği yapmak hakkına sahiptir.

Bu haklarınız kapsamında banka promosyonunuzu bozabilir ve size cazip gelen bankaya geçişinizi cayma bedeli ödemeden yapabilirsiniz.

Emekli Maaşı Taşıma Süresi Ne Kadar?

Emekli maaşı taşıma süresi ne kadar sorusu emekli vatandaşların en sık araştırdığı soru olarak dikkat çekiyor.  Kamu ya da özel bankaların emekli maaşı taşıma promosyonu kampanyalarından faydalanabilirsiniz.

Genel olarak tüm özel ve kamu bankalarında talep edilen sözleşme kuralları kapsamında, kalma süresi 3 yıl olarak yansır. Yani emekli vatandaş maaşını bankaya taşıdıktan sonra 3 yıl boyunca aynı bankada kalma sözü verirse promosyon ödemesi alabilir.

Emekli Maaşını Taşımak İçin Ne Yapmalı?

Emekli maaşını taşımak için ne yapmalı sorusu merak ediliyor. Eğer emekli aylığınızı aldığınız bankadan farklı bir bankaya taşımak istiyorsanız şu adımları izleyebilirsiniz;

• Öncelikle emekli aylığınızı taşımak istediğiniz bankaya karar verin.
  • Ardından ilgili bankanın en yakın fiziki şubesini ziyaret ederek maaşınızı taşımak istediğinizi belirtin.
  • Banka personelinin talep ettiği gerekli evrakları ibraz ederek taşıma işleminizi tamamlayın.
  • Eğer şimdiki bankanızda promosyon süreniz dolmadıysa, şuana kadar kullanmış olduğunuz promosyon ödeyip çıkış yapabilirsiniz.

Siz de bu adımları takip ederek emekli maaşınızı istediğiniz bankaya taşıyabilirsiniz. Ayrıca bu taşıma kapsamında da bankanın verdiği nakit promosyon ödemesi fırsatından da faydalanma hakkına sahip olursunuz.