Sözleşmeli Personelin Yarım Gün Çalışma İzni

Sözleşmeli Personel Hangi Esaslara Göre Çalıştırılmaktadır?

Sözleşmeli personellerin nasıl çalıştırılacağına ilişkin 06.06.1978 tarih ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Karar ekindeki Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar dikkate alınmaktadır. Doğum nedeniyle sözleşmeli personelin yarım gün çalışması mümkün müdür?

Sözleşmeli personelin çalışma sürecindeki izin ile ilgili hükümleri diğer kadrolu personellerden farklılık göstermektedir. Örneğin yukarıda bahsi geçen esaslara göre sözleşmeli personele evlilik ve ölüm mazeret izni üç gün iken diğer personellerde yedi gündür. Veya doğum yapan memurun analık izni bitiminden itibaren ilk altı ay günde 3 saat ikinci altı ay günde bir buçuk saat süt izni varken, sözleşmeli personelde bu saatler sadece bir buçuk saat olarak uygulanmaktadır.

Ancak 21.06.2018 tarihli 30455 sayılı Resmi Gazete’de Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esaslarda değişiklik yapılmasına dair karar yayımlanmıştır. Bu karar ile sözleşmelin çalıştırılmasında bazı değişiklikler yapılmıştır.

Sözleşmeli Personelin İzin Hakları

21.06.2018 tarih ve 30455 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan değişiklik ile sözleşmeli personelin evlilik ve ölüm izninde verilen üç günlük izin süreleri yedi güne çıkarıldı. Doğum halinde verilen babalık izni ise 2 günden 10 güne çıkarıldı.

Sözleşmeli personelin mazeret izin hakkı daha önce bulunmamaktaydı. Yapılan bu düzenlemeyle sözleşmeli personele yıllık izni bulunmaması halinde on güne kadar ücretli mazeret izni verilmesi uygun görüldü. Yine 3 aya kadar refakat izni kullanımı da sözleşmeli personelin izin haklarına eklendi.

Sözleşmeli Personelin Yarım Gün Çalışma Hakkı

657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 104. Maddesinin (F) fıkrasında doğum yapan memurun birinci çocukta 2 ay, ikinci çocukta 4 ay ve üçüncü çocukta 6 ay süre ile yarım gün çalışmasına ilişkin düzenleme yapılmıştır.

Sözleşmeli Personelin Çalıştırılmasına İlişkin Esaslar’da yapılan değişiklikte sözleşmeli personelin yarım gün çalışma hakkı konusunda her hangi bir düzenlemeye gidilmemiştir. Söz konusu esaslarda bununla ilgili bir hüküm bulunmaması nedeniyle sözleşmeli personelin yarım gün çalışması izni bulunmamaktadır.

SON HALİ İLE SÖZLEŞMELİ PERSONEL ÇALIŞTIRILMASINA İLİŞKİN ESASLARA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYIN