Erken Emeklilik Bekleyenlere Son Dakika! Başvuru Yapan Bütün 50 Yaş Vatandaşlar Emekli Olabilecek!

Emeklilik bekleyen binlerce vatandaşa SGK’dan müjde geldi. Yaş ve prim şartını tamamlayan herkes 48 yaşından itibaren emekli olabilecek.

Ekonomi 02.11.2021, 10:03 Ahmet Alkan

Çalışma hayatının başından beri hayalini kurduğunuz emeklilik, artık oldukça yakın. Yapılan açıklamaya göre başvuru yapan ve 50 yaşını tamamlayan herkes emekli olabilecek. Bu yaş sınırı, işe başlangıç tarihinize göre 48 yaşa kadar inebilecek. Nasıl mı? İşte detaylar…

Emeklilik Bekleyen Vatandaşlara Müjdeli Haber Geldi! Yapılan açıklamaya göre işe başlangıç tarihinize göre 48-49 ve 50 yaşında emekli olabileceksiniz. Ancak gerekli olan prim gün sayısı şartını tamamlamış olmanız gerekiyor. Bu şart, işe giriş tarihinize göre değişiyor. Eğer prim gün sayısı ve yaş şartını tamamladıysanız, artık rahat bir nefes alabilir ve hayalini kurduğunuz emekliliğiniz için başvuru yapabilirsiniz. Erken emeklilik bekleyen vatandaşlar için ilaç gibi gelen bu müjdeli haberin detaylarını ise birkaç soruyla açıklayalım;

48 Yaşında Nasıl Emekli Olabilirim?

Soru: 1969 yılında doğdum ve çalışma hayatıma 1984 yılında başlamış bulunmaktayım. Çalışma hayatıma belirli sürelerde boşluklar vererek devam ettim. Şu anda toplamda 3000 gün, yatırılmış sigorta primimin bulunuyor. Bu durumda kaç yaşında emekli olabilirim? Cevap: İşe başlangıç tarihiniz 08.09.1999 tarihinden önce olduğu için emekli olmanız için gereken şartlar 48 yaş, 25 yıl sigortalı olma süresi ve 5225 prim günüdür. Sizin emekli olmanız için yaş ve sigortalı olma süresi şartlarınız tamamlanmış durumdadır. Ancak emekli olmanız için gereken prim gün sayısına ulaşmak için 2225 gün prim daha yatırmanız gerekir. Bu primi gerek borçlanma yaparak gerek çalışarak gerekse dışardan yatırarak tamamlayabilir ve hemen başvuru yaparak emekli olabilirsiniz.

58 Yaşında Nasıl Emekli Olurum?

Soru: Doğum tarihim 20.04.1981’dir. İşe başlangıç tarihim ise 15.04.2005. Bu şartlarda ne zaman emekli olabilirim? Cevap: İşe başlangıç tarihinize göre normal emekli olabilmeniz için 7000 gün sigorta primi ödemiş olmanız ve 58 yaşını tamamlamış olmanız gerekiyor. Kısmi emekli olmak isterseniz de 25 yıl sigortalı olma, 58 yaşını tamamlama ve 4500 gün prim ödeme şartını yerine getirmelisiniz. Eğer 4500 gün prim ödedikten sonra 58 yaşınızın dolması gereken 20.04.2039 tarihini beklerseniz ve bu tarihten sonra başvuru yaparsanız, hemen emekli olabilirsiniz. 47 Yaşta Emeklilik Soru: 1976 yılında doğdum. İşe başlangıç tarihim ise 1991 yılı. Toplamda 5154 gün primim ödenmiş bulunuyor.

Bu durumda ne zaman emekli olabilirim?

EYT yasası kabul edilirse emekli olma şansım var mıdır? Cevap: İşe başlangıç tarihinize göre eğer sigorta başlangıcınız 23 Mayıs’tan önceyse, 296 gün prim daha ödemeniz halinde 47 yaşında emekli olabilirsiniz. Eğer işe başlangıç tarihiniz 25 Mayıs’tan sonraysa da toplam priminizi 5525 güne tamamlayarak, yani 371 gün daha prim ödeyerek 48 yaşında emekli olabilirsiniz. Emeklilik Prim Gün Sayısı Nedir? Neden Önemli? Emeklilik prim gün sayısı, sizin çalışma hayatınız boyunca toplamda çalıştığınız günü ifade eder. Prim gün sayısı kadar gün boyunca çalışmış olurusunuz ve bu günler için emeklilik primi ödenir. Emekli maaşınız da bu prim gün sayısına göre hesaplanır. Yani alacağınız emekli maaşı, çalıştığınız prim günlerinde adınıza yatan prim tutarı üzerinden belirlenir. Bu nedenle prim gün sayısı oldukça önemlidir. Burada önemli olan emekli olacağınız zaman ne kadar prim gününe ihtiyaç duyacağınızdır. Ayrıca çalışma hayatınızda adınıza yatan prim günlerini de sık sık kontrol etmeniz gerekir. Eksik yatan prim günleri daha geç erken emekli olmanıza ya da emekli maaşınızın azalmasına neden olabilir. Genellikle asgari ücret üzerinden yatan pimler, emekli olurken pek çok vatandaşın mağdur olmasına neden olur. Eğer asgari ücretin üzerinde maaş alıyorsanız, adınıza yatan primlerin de aldığınız maaş üzerinde yatırılmasına dikkat etmeniz gerekir.

Peki eksik yatan prim günlerini ya da eksik yatırılan prim tutarını kontrol etmeniz mümkün mü?

æDevlet, e-devlet sistemi ile artık adınıza yatan tüm prim günlerini ve prim tutarını kontrol etmenize imkan sağladı. E-devlet sistemine girerek hizmet dökümü belgenizi sorgulayabilir ve adınıza yatan primleri kontrol edebilirsiniz. Emekli Olmak için Gereken Prim Gün Sayısını Nasıl Hesaplarım? Ne zaman emekli olacağınızı merak ediyorsanız, emekli olmak için kaç gün daha çalışmanız gerektiğini öğrenmek istiyorsanız yine e-devlet sistemini kullanabiliyorsunuz. Ayrıca SGK’nın resmî web sitesinden de bunu hesaplamanız mümkün. E-devlet sisteminden “ne zaman emekli olurum” hizmetine girerek, orada bulunan bilgilerinize göre hemen hesaplamanızı yapabiliyorsunuz. Bu hesaplamanın sonucunda emekli olmak için kaç gün daha çalışmanız gerektiğini, kaç yaşına gelmeniz gerektiğini hemen öğrenebiliyorsunuz. Aynı şekilde bu hesaplamayı SGK’dan da yapmanız mümkün.

Yorumlar (0)